Home

Particulier Een vraag stellen aan DUO

Een vraag stellen aan DUO

Wil je een vraag stellen? Dat kan op verschillende manieren.
Heb je een vraag die je zonder je persoonsgegevens kunt stellen? Dan kan ons webcareteam je het snelst op weg helpen of op het snelste alternatief wijzen.
Heb je een complexe vraag waarvoor we in je gegevens moeten kijken? Houd er dan rekening mee dat het druk is aan de telefoon en dat je wat langer moet wachten voordat je een medewerker te spreken krijgt.

Veel zaken kun je overigens zelf regelen zonder dat je daarvoor contact hoeft op te nemen.

Zelf het antwoord vinden

Op de meeste vragen vind je zelf snel een antwoord in Mijn DUO en op je berichten. Zo kun je in Mijn DUO zelf:

  • berichten downloaden
  • gegevens en betaaldatums zien
  • gegevens aanpassen

Ook op onze site vind je veel informatie, rekenhulpen en de Wijzigingshulp opleiding.

Formulier verwerkt?

We sturen geen ontvangstbevestiging als je een formulier opstuurt. Op duo.nl/verwerkingstijden zie je wanneer je een reactie kunt verwachten. Na verwerking ontvang je bericht in Mijn DUO.

Lang wachten niet altijd nodig

Voor de meeste vragen hebben we je persoonlijke gegevens niet nodig. Daarom vind je ook veel antwoorden op onze website. Ook kun je je vraag stellen via Facebook, Twitter en Instagram. Ons webcareteam helpt elk jaar tienduizenden klanten binnen een paar uur verder.

Persoonlijke informatie nodig

Hebben we toch persoonlijke informatie van je nodig, dan helpen we je graag verder aan telefoon of balie. Als je belt, doe dat dan op ons eigen 050-nummer. Bel geen 0900-nummers. Als je een 0900-belt, word je namelijk niet sneller geholpen, maar betaal je wel meer.

DUO vernieuwt

Komend jaar komen we in de laatste fase van het vernieuwen van het studiefinancieringssysteem. Ons huidig systeem is functioneel, maar verouderd. We hebben Mijn DUO al gedeeltelijk aangepast voor terugbetalers en een kleine groep studenten.

Je kunt de volgende verbeteringen verwachten:

  • aanvraag of wijziging direct verwerkt
  • binnen een minuut bericht
  • betalen met iDEAL
  • inzicht in betalingen¬†

Het nieuwe systeem wordt uitvoerig getest door medewerkers. Ze kunnen daardoor minder vaak de telefoon aannemen. Daarvoor vragen we je begrip.

Wat vind je van de website?
Verbergen Sluiten

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee