Planning en stappenplan
Bij het vastleggen van de gegevens in het portfolio spelen 4 partijen een rol: het schoolbestuur, DUO, CIBG en de leraar. Als schoolbestuur levert u de gegevens aan van alle leraren die werken binnen uw bestuur.
Inschrijfproces
Het proces verloopt als volgt:
- Het schoolbestuur levert de gegevens van leraren aan.
- DUO slaat de gegevens van de leraar op en controleert de persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP).
- DUO geeft de gegevens door aan het CIBG Link opent externe pagina , de beheerder van het lerarenportfolio.
- De leraar bevestigt zijn gegevens en schrijft zich daarmee in in het Lerarenportfolio.
Stappenplan
- Verzamel alle benodigde gegevens. Hiervoor moet u van iedere leraar de benoemingsgrondslag vaststellen.
- Beslis of u de gegevens zelf gaat aanleveren of dat u dit uitbesteedt aan een administratiekantoor. Besteedt u het uit, dan moet u het administratiekantoor machtigen met het formulier Machtiging Gegevenslevering leraren.
- Gaat u het zelf doen, kies dan hoe u de gegevens aanlevert: via het invoerscherm, het csv-bestand of een machinekoppeling.
- Afhankelijk van hoe u gaat aanleveren, moet u soms nog iets regelen om de aanlevering mogelijk te maken. Bijvoorbeeld toegang krijgen tot Mijn DUO of uw softwareleverancier machtigen.
- U levert de gegevens van uw leraren aan.
- Nadat u gegevens hebt aangeleverd aan DUO, krijgt u een terugmelding. Zo weet u zeker dat de aanlevering is gelukt.
Actueel houden gegevens
Geef wijzigingen in de gegevens van leraren zo snel mogelijk door aan DUO, maar in ieder geval binnen 1 maand. Zo voorkomt u dat bijvoorbeeld gepensioneerden post krijgen vanuit het lerarenportfolio. Geef ook de gegevens van nieuwe leraren binnen 1 maand door aan DUO.
Overzicht
Wilt u een overzicht van de aangeleverde gegevens van uw hele instelling of bestuur? Daarvoor kunt u inloggen op Mijn DUO.