Digitaal factureren

U verstuurt uw facturen digitaal naar DUO. Dit doet u met een csv-bestand.

Sinds 1 april 2019 gelden er nieuwe specificaties voor de facturering en voor het aanleveren van inschrijvingen. Daarom plaatst DUO voorlopig elke werkdag de terugmeldbestanden. Zo kunt u onjuiste aanleveringen snel signaleren en herstellen. Wij informeren u met een nieuwsbericht wanneer de terugmeldbestanden weer wekelijks geplaatst worden.

Wat moet u doen?

  1. Neem de facturen op in een zogenaamd csv-bestand.
  2. Log in op Mijn DUO. Kies Uitwisselen bestanden en daarna Versturen bestand.

  3. Upload het csv-bestand en verstuur het. Het soort bestand is 'Aanlevering te verwerken facturen'.

Procedure

  • DUO controleert het bestand. Bij fouten krijgt u een melding in de rubriek 'signaal' in het terugmeldingsbestand.
  • DUO registreert de facturen.
  • Elke maandag krijgt u in Mijn DUO een 'overzicht factuurinformatie'. Dit bestand bevat alle in de PIB opgenomen facturen en de verwerking van de nieuwe facturen.

Betaalde, afgewezen en geweigerde facturen worden 1 keer teruggemeld.

Hoe het verdergaat

De inburgeraar krijgt een e-mail. Hij logt in op het klantportaal Mijn Inburgering en controleert de factuur. Keurt hij hem goed, dan betaalt DUO de factuur.

Meer informatie

Komt u er niet uit? Meer informatie vindt u in de handleiding uitwisselen inschrijvingsgegevens, examenresultaten en facturen. Hierin vindt u ook instructies voor het aanmaken van een creditfactuur.