Naar Inloggen

Problemen met inloggen

Inloggen lukt niet

Mijn DUO

Gebruikt u internet Explorer 11? Dan kunt u waarschijnlijk niet inloggen op Mijn DUO. Als u uw browsegeschiedenis verwijdert, lukt dat wel. Ga via Instellingen (grijze tandwieltje) naar Beveiliging en kies voor Browsegeschiedenis verwijderen. Of probeer het nog eens via een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox.

Mijn BRON

Gebruik een van de laatste versies van uw browser. Bijvoorbeeld Internet Explorer (versie 10 of hoger), FireFox (versie 58 of hoger), Chrome (versie 63 of hoger), Opera (versie 50 of hoger), Safari (versie 10 of hoger) of Microsoft Edge (versie 38 of hoger). Het uitvoeren van javascript door de browser moet zijn toegestaan. Dit is in de meeste gevallen standaard. Neem contact op met uw systeembeheerder als u een internetfilter of een proxyserver gebruikt en problemen hebt met Mijn BRON.

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten

Mijn DUO

De beheerder van Mijn DUO binnen uw instelling of bedrijf weet uw gebruikersnaam. Hij kan ook uw wachtwoord resetten.

Bent u als beheerder uw wachtwoord voor Mijn DUO vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via securityservicedesk@duo.nl. U krijgt dan een brief met het nieuwe wachtwoord.

Mijn BRON

Uw gebruikersnaam is uw BRIN- of bestuursnummer.

Met de optie ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. De gemachtigde van uw school of bestuur krijgt dan een mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Eisen voor wachtwoord

Uw wachtwoord voor Mijn DUO moet aan de volgende eisen voldoen:

  • minimaal 8 tekens, waarvan
    • minimaal 4 letters
    • minimaal 1 cijfer of bijzonder teken
    • niet meer dan 2 dezelfde tekens achter elkaar
  • niet hetzelfde als uw huidige wachtwoord of het wachtwoord daarvoor

U moet het wachtwoord binnen 90 dagen wijzigen.

Uw wachtwoord voor Mijn BRON moet aan de volgende eisen voldoen:

  • minimaal 8 tekens
  • minimaal 1 hoofdletter
  • minimaal 1 cijfer

Account Mijn BRON geblokkeerd

Als u 3 keer een verkeerd wachtwoord invoert, wordt uw account 15 minuten geblokkeerd. Daarna kunt u opnieuw uw wachtwoord invoeren.

Als uw account geblokkeerd is, kunt u op het inlogscherm aangeven dat u uw wachtwoord vergeten bent.

Tokengenerator kapot, kwijt of niet meer in gebruik

Doet uw tokengenerator het niet meer, neem dan contact op met DUO: 050-599 8440 (van 9.00 tot 13.00 uur). Wij controleren dan of de tokengenerator kapot of gedeactiveerd is.

Ook als u uw tokengenerator bent kwijtgeraakt, moet u contact opnemen met DUO. DUO deactiveert dan uw tokengenerator en stuurt u per aangetekende post een nieuwe.

Hebt u uw tokengenerator niet meer nodig? Stuur hem dan terug naar DUO:

Dienst Uitvoering Onderwijs
Afdeling Security Service Desk (SSD) 
Antwoordnummer 199
9700 VB Groningen

Hulp nodig bij inloggen

Hebt u hulp nodig bij het inloggen? De beheerder van Mijn DUO bij uw instelling kan u verder helpen.

Bent u beheerder en hebt u hulp nodig bij het inloggen? Neem dan contact op met de security servicedesk.

Voor wie E-mail Telefoon
Alle sectoren
securityservicedesk@duo.nl 050 599 8440
van 9.00 tot
13.00 uur