Naar Over DUO

DUO verbetert

Een betere dienstverlening door uw signalen

Via bijvoorbeeld online enquêtes, onze klachtenregeling en onderzoek weet DUO steeds beter waar verbeteringen gewenst zijn. Wij verzamelen deze verbeterideeën en houden ze tegen het licht. Doel? Een betere dienstverlening.

Verbeteringen DUO Particulier

Signaal Verbetering
Terugvragen van het lesgeld moet met een formulier. Ik zou dit liever digitaal willen regelen. Vanaf november 2020 kun je het lesgeld via Mijn DUO terugvragen. Eventuele bewijsstukken kun je daar ook eenvoudig uploaden.
Als student wil ik graag mijn lesgeld met iDEAL betalen zodat ik niet het kenmerk over hoef te typen bij het overmaken. Sinds september 2020 is het mogelijk om lesgeld over te maken met iDEAL. Een paar dagen later zie je de betaling terug in Mijn DUO.
Als student moet ik in de zomerperiode veel regelen. Ik wil deze informatie graag op 1 plek op de website. We hebben deze informatie voor je gebundeld op duo.nl/zomer. Op deze manier zie je direct wat voor jou van toepassing is.
Al eerder verbeterd op DUO Particulier
Signaal Verbetering
Ik heb een schuldoverzicht nodig voor een hypotheekaanvraag. Vaak is een overzicht uit Mijn DUO voldoende. Als dat niet zo is, dan kan de student een uitgebreider overzicht aanvragen.
Ik wil meer beeldmateriaal. Ik heb liever informatieve filmpjes in plaats van tekst. We posten nu meer video’s op onze socialmediakanalen. In die video’s leggen we bepaalde onderwerpen in ongeveer 1 minuut uit. Een overzicht van alle video’s vindt u op het youtubekanaal van DUO Link opent externe pagina.
Ik doe langer over mijn studie en wil kunnen zien hoelang ik nog recht heb op studiefinanciering. Je kunt nu in Mijn DUO zien hoeveel maanden je nog recht hebt op de onderdelen van studiefinanciering die je nu krijgt. Ook kun je zien voor welke datum je je diploma moet halen om je prestatiebeurs omgezet te krijgen in een gift.
Ik ga een andere studie doen. Is er een stappenplan zodat ik kan zien wat ik moet regelen? Op duo.nl staat nu de Wijzigingshulp opleiding. Met deze wijzigingshulp weet je binnen een minuut wat je moet regelen als je van opleiding verandert.
Het is onduidelijk hoelang ik mijn studentenreisproduct nog mag gebruiken. In Mijn DUO kun je nu zien hoeveel maanden je nog recht hebt op je studentenreisproduct.
Mijn studiefinanciering is opeens een stuk lager geworden, ik kan niet zien waarom. Meestal heeft dit te maken met de hoogte van de aanvullende beurs. In een tool wordt nu uitgelegd wat de reden van de verlaging kan zijn en wat je kunt doen.

Verbeteringen DUO Zakelijk

Signaal Verbetering
Het geluidsniveau van het telefoonmenu is niet goed. Het gaat van hard naar zacht en andersom. Het telefoonmenu is opnieuw ingesproken.
Ik kan de contactgegevens op de website moeilijk vinden. Onderaan elke pagina staat onder 'Service' nu 'Contact'.
Ik vind Instellingsinformatie zeer traag. De laadtijd van Instellingsinformatie is versneld. De downloadtijd van bestanden en gegevens varieert wel. Dit hangt af van de grootte van de instelling en de hoeveelheid opgevraagde gegevens.
Al eerder verbeterd op DUO Zakelijk
Signaal Verbetering
Ik wil mijn gestelde vraag kunnen zien als jullie mij terugmailen. Bij een antwoord per mail sturen we je gestelde vraag mee. Bijlagen sturen we niet terug. Voorafgaande e-mails kunnen worden ingekort.
Verbergen Sluiten
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee