Veelgestelde vragen
Waarschijnlijk is uw aanvullende beurs veranderd of nog niet berekend. Gebruik de tool Aanvullende beurs en vind het antwoord binnen een minuut.
Stopt u met uw opleiding óf gaat u een andere opleiding doen? Met de wijzigingshulp ziet u in 1 minuut wat u moet regelen. Bent u uitgeschreven en gaat u niet verder studeren: Zet uw studiefinanciering stop in Mijn DUO. Zet uw reisproduct stop bij een ophaalautomaat. Deed u mbo kijk dan of u lesgeld kunt terugvragen. Deed u hoger onderwijs, dan regelt u dit via uw onderwijsinstelling.
We gaan bij het berekenen van het maandbedrag uit van uw inkomen in 2021. In Mijn DUO kunt u bij ‘Mijn schulden’ zien met welk inkomen we hebben gerekend.
Is uw inkomen na 2021 met minimaal 15% gedaald, dan kunt u dat op het scherm 'Mijn schulden' aangeven. Misschien kunnen we dan uitgaan van uw inkomen in 2022 of in 2023.
Is nog niet gerekend met uw inkomen? Vraag dan om verlaging van het maandbedrag. Klik rechts op het scherm op ‘Minder of niets betalen’ of ‘Uw gegevens wijzigen’ en geef uw inkomen in 2021 door.
Hebt u uw inkomen al doorgegeven? Dan moet dit waarschijnlijk nog worden verwerkt. U krijgt een nieuw bericht als het inkomen is verwerkt.
Regel het online
Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.
Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.
Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.
U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.