Naar Home

Contact opnemen

U wilt zo snel mogelijk een betrouwbaar antwoord op uw vraag. Via Vraag en antwoord kunt u op de meeste vragen zelf het antwoord vinden. Komt u er niet uit? Onze medewerkers helpen u graag verder.

Vragen voor andere organisaties

Soms moet u voor uw vraag bij DUO zijn, soms bij een andere organisatie. DUO kan geen vragen beantwoorden over uw DigiD, OV-chipkaart of zorgtoeslag. Ook voor inburgeren moet u naar een andere website.

Is je aanvullende beurs nog niet berekend?

Hieronder vind je meer informatie.

Mijn ouders zijn minder gaan verdienen. Kunnen jullie naar een ander inkomensjaar kijken?
Voor de aanvullende beurs van 2017 kijken we standaard naar het inkomen van je ouders over 2015. Als je ouders minder zijn gaan verdienen, kunnen we op verzoek een later inkomensjaar (2016 of 2017) als uitgangspunt nemen. Dit noemen we 'verlegging peiljaar'. Voorwaarde is dat het inkomen na 2015 tenminste 15 procent moet zijn gedaald. Je ouders vragen digitaal verlegging van het peiljaar aan door met hun eigen DigiD (met sms-controle) in te loggen op Mijn DUO.
Wat kan ik doen om toch meer studiefinanciering te krijgen totdat mijn aanvullende beurs is berekend?
Als je aanvullende beurs nog niet is berekend en je hebt direct geld nodig, dan kun je tijdelijk (extra) lenen. Een lening vraag je aan via Mijn DUO. Je kunt na de berekening en uitbetaling van je aanvullende beurs zelf kiezen of je het geleende bedrag direct wilt terugbetalen. Als je dit binnen drie maanden doet nadat je aanvullende beurs is berekend, dan kun je ons (telefonisch) vragen om de rente over het extra geleende bedrag kwijt te schelden. Het telefoonnummer van onze Infolijn is 050 - 599 77 55.
Als mijn aanvullende beurs later in het jaar wordt berekend, krijg ik de niet ontvangen maanden dan alsnog uitbetaald?
Soms kunnen we pas later in het jaar je aanvullende beurs berekenen. In dat geval wordt de aanvullende beurs met terugwerkende kracht toegekend.  Het bedrag wordt dan alsnog uitbetaald of verrekend met eventuele schulden. Je kunt de hoogte van je aanvullende beurs ook zelf berekenen.

Vraag en antwoord

In onze kennisbank kunt u op de meeste vragen zelf het antwoord vinden. Geef aan welke situatie voor u geldt en kies een vraag.
Wordt uw vraag niet volledig beantwoord? Dan kunt u ons een mail sturen. Dit doet u via ‘Stel je vraag aan een medewerker’, onderaan het antwoord.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' vindt u vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Bewijsstukken uploaden kan ook in Mijn DUO.

Persoonlijk contact

Neemt u contact op namens iemand anders? Regel dan eerst een machtiging.