Naar Home

Contact opnemen

U wilt zo snel mogelijk een betrouwbaar antwoord op uw vraag. Via 'Vraag en antwoord' kunt u op de meeste vragen zelf het antwoord vinden. Komt u er niet uit? Onze medewerkers helpen u graag verder.

Vragen voor andere organisaties

Soms moet u voor uw vraag bij DUO zijn, soms bij een andere organisatie. DUO kan geen vragen beantwoorden over uw DigiD, OV-chipkaart of zorgtoeslag. Ook voor inburgeren moet u naar een andere website.

Meest gestelde vragen op dit moment

Ik heb bericht gekregen dat ik in 2019 of 2020 moet beginnen met terugbetalen. Ik begrijp de hoogte van de schuld niet. Hoe kom ik aan die informatie?

Wilt u weten wat de hoogte van uw schuld is, hoe deze is ontstaan en in welke periode? U vindt die informatie in het Bericht Studiefinanciering uit het laatste jaar van uw studiefinanciering. Kijk hiervoor bij 'Mijn berichten' in Mijn DUO.

Uw schuld kan bestaan uit een lening of te veel ontvangen studiefinanciering. Maar het kan ook gaan om studiefinanciering die nog niet is omgezet in een gift. Bij Bericht Aanloopfase ontvangen leest u meer over uw situatie.

Met de rekenhulp Maandbedrag studieschuld kunt u berekenen hoeveel u ongeveer moet terugbetalen. De rekenhulp is gebaseerd op de normen van 2018.

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding. Wat moet ik regelen?

Stopt u met studeren of gaat u nog een vervolgopleiding doen? Vul de wijzigingshulp in en u weet binnen een minuut wat u moet regelen.

Wanneer moet ik mijn studentenreisproduct stopzetten?

U moet het studentenreisproduct stopzetten uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin u geen recht meer hebt op een studentenreisproduct. U zet het studentenreisproduct stop bij een ophaalautomaat. Lees hier meer over het stopzetten.

Vraag en antwoord

In onze kennisbank kunt u op de meeste vragen zelf het antwoord vinden. Geef aan welke situatie voor u geldt en kies een vraag.

Vraag en antwoordGa naar Vraag en antwoord

Regel het online

Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Bewijsstukken uploaden kan ook in Mijn DUO.

digid Inloggen Mijn DUOInloggen Mijn DUO Inloggen Mijn DUOInloggen Mijn DUO

Persoonlijk contact

Neemt u contact op namens iemand anders? Regel dan eerst een machtiging.