Naar Home

Inloggen op Mijn DUO

Inloggen Mijn DUOmet DigiD

Op het inlogscherm van DigiD kunt u uw inlogmethode kiezen. De DigiD app is de makkelijkste manier om veilig in te loggen. Hebt u de DigiD app nog niet? Dan kunt u inloggen met een controle via sms.

Hoe werkt inloggen?

DigiD app of sms-controle

Om te kunnen inloggen, hebt u DigiD nodig.

De makkelijkste manier is inloggen met de DigiD app. U hoeft dan geen wachtwoord te onthouden. U logt namelijk in met een zelfgekozen pincode.

Hebt u geen smartphone? Dan kunt u inloggen met sms-controle. U logt in met uw DigiD-wachtwoord en een code die u krijgt per sms.

DigiD aanvragen vanaf Aruba of Curaçao

Woont u op Aruba of Curaçao en hebt u een burgerservicenummer (bsn)? Ook dan kunt u een DigiD aanvragen. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op digid.nl.

Inloggen vanuit het buitenland

Met DigiD kunt u ook buiten Nederland inloggen op Mijn DUO. Soms moet u van tevoren nog iets regelen.

DigiD app

In het buitenland is de DigiD app het makkelijkst.

  • Hebt u de DigiD app al? Dan hoeft u niets te doen.
  • Hebt u nog geen DigiD app? Installeer en activeer de app alsnog. Doe dit bij voorkeur voordat u naar het buitenland vertrekt.

Sms-controle

Wilt u liever inloggen met sms-controle? Ook dat kan.

  • Als u hetzelfde mobiele nummer houdt, hoeft u niets te doen.
  • Neemt u een nieuw mobiel nummer? Wijzig dan uw telefoonnummer in Mijn DigiD. Doe dit voordat u uw oude nummer opzegt.
  • Hebt u nog geen sms-controle? Vraag bij DigiD de sms-controle aan. Doe dit voordat u naar het buitenland verhuist.

Formulier

Kunt u niet inloggen op Mijn DUO? Gebruik een formulier om uw aanvraag of wijziging door te geven. De verwerkingstijd van een formulier is langer dan van een digitale aanvraag.

Onze post weer op papier

Ontvangt u onze berichten digitaal, maar kunt u niet meer inloggen op Mijn DUO? Gebruik het mailformulier als u onze berichten weer per post wilt ontvangen. Vermeld ook uw burgerservicenummer, volledige naam en geboortedatum.

Problemen met inloggen

Hebt u problemen met inloggen? Probeer onderstaande oplossingen.

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten

Bent u uw DigiD-gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? DigiD helpt u verder.

Directe link

Probeer deze directe link om Mijn DUO te openen:

https://mijn.duo.nl/particulier/portaal/dashboard

Cookies wissen of andere browser

Probeer eens uw cookies te wissen of in te loggen via een andere browser.

Privémodus

Gebruikt u Safari op een iPhone of iPad? Zorg er dan voor dat u de privémodus uitzet.

Bij andere browsers werkt Mijn DUO vaak het beste als u de privémodus wel hebt aanstaan. Dat regelt u met de volgende sneltoetsen:

  • Chrome: Ctrl+ Shift + N
  • Opera: Ctrl+ Shift + N
  • Edge: Ctrl + Shift + P

Update uw besturingssysteem

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer:

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger
Voor uw mobiele apparaat:
  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Melding over niet-veilige verbinding

Krijgt u de melding dat een certificaat is verlopen? Dan zijn de certificaten 'domein' en 'intermediair G3' niet automatisch bijgewerkt op uw apparaat. Ga naar pkioverheid.nl en download en installeer alsnog de volgende certificaten:

  • Staat der Nederlanden Organisatie Services CA - G3
  • KPN BV PKIOverheid Organisatie Server CA - G3
Verbergen Sluiten
Wat vind je van de website?

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee