Naar Home

Inloggen op Mijn DUO

Inloggen met DigiD

Op het inlogscherm van DigiD kiest u uw inlogmethode. U hebt de DigiD app of DigiD met sms-controle nodig.

Inloggen Mijn DUOmet DigiD

of

Om in te loggen hebt u een burgerservicenummer nodig.

 

Inloggen buiten Nederland

DigiD app

Met DigiD kunt u ook buiten Nederland inloggen op Mijn DUO. Installeer en activeer de DigiD app voordat u naar het buitenland gaat.

Krijgt u een nieuw (buitenlands) telefoonnummer? Log dan in op Mijn DigiD en koppel uw nieuwe nummer aan de app. Woont u al in het buitenland en hebt u geen werkende DigiD app? Kijk dan op digid.nl/buitenland welke mogelijkheden u hebt.

DigiD op Aruba, Curaçao, Sint Maarten en Bonaire

Woont u op Aruba, Curaçao, Sint Maarten of Bonaire en hebt u een burgerservicenummer? Ook dan kunt u een DigiD aanvragen. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op DigiD op de Antillen Link opent externe pagina.

Inloggen met Europees inlogmiddel

EU-burgers kunnen met een Europees inlogmiddel en hun burgerservicenummer (bsn) inloggen op Mijn DUO. U hebt dan geen DigiD nodig. Op rijksoverheid.nl Link opent externe pagina leest u voor welke landen dit mogelijk is. Hebt u geen bsn? U krijgt een bsn als u zich inschrijft in de Registratie Niet-Ingezetenen Link opent externe pagina (RNI).

Formulier

Kunt u niet inloggen op Mijn DUO? Gebruik dan een formulier om uw aanvraag of wijziging door te geven. De verwerkingstijd van een formulier is langer dan een digitale aanvraag.

Onze post weer op papier

Krijgt u onze berichten digitaal, maar kunt u niet meer inloggen op Mijn DUO? Gebruik het mailformulier als u onze berichten weer per post wilt ontvangen. Vermeld uw volledige naam en geboortedatum.

Problemen met inloggen

Hoe werkt inloggen?

U hebt DigiD nodig om te kunnen inloggen.
  • De makkelijkste manier is inloggen met de DigiD app. U logt in met een zelfgekozen pincode.
  • Hebt u geen smartphone? Dan kunt u inloggen met sms-controle. U logt in met uw DigiD-wachtwoord en een code die u krijgt per sms.

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten

Bent u uw DigiD-wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? DigiD helpt u verder Link opent externe pagina.

Probeer deze directe link om Mijn DUO te openen:

https://mijn.duo.nl/particulier/portaal/dashboard

Cookies wissen of andere browser

Probeer uw cookies te wissen of in te loggen via een andere browser.

Privémodus

Gebruikt u Safari op een iPhone of iPad? Zet dan de privémodus uit.

Bij andere browsers werkt Mijn DUO vaak het beste als u de privémodus aanzet.

Update uw besturingssysteem

Om te kunnen inloggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over een van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer:

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor uw mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Melding over niet-veilige verbinding

Krijgt u de melding dat een certificaat is verlopen? Dan zijn de certificaten 'domein' en 'intermediair G3' niet automatisch bijgewerkt op uw apparaat. Ga naar pkioverheid.nl Link opent externe pagina en download en installeer de volgende certificaten:

  • Staat der Nederlanden Organisatie Services CA - G3
  • KPN BV PKIOverheid Organisatie Server CA - G3

Europees inlogmiddel

Lukt inloggen met uw Europese inlogmiddel niet? Neem dan contact op met de aanbieder van uw Europese inlogmiddel.

Gebruik een veilige browser

DUO adviseert u om geen gebruik te maken van Internet Explorer. Gebruik liever Chrome, Firefox of Edge. Deze browsers zijn veiliger en geven minder vaak problemen bij het gebruik van Mijn DUO.