Naar Home

Inloggen op Mijn DUO

Op het inlogscherm van DigiD kunt u uw inlogmethode kiezen. De inlogmethode staat standaard op inloggen met de DigiD app. Hebt u de DigiD app niet? Dan kunt u inloggen met een controle via sms.

Openingstijden

U kunt niet inloggen tussen 06.00 en 07.00 uur 's ochtends.

Hoe werkt inloggen?

Om te kunnen inloggen, hebt u DigiD nodig. Inloggen met DigiD kan op 2 manieren: met de DigiD app of met een extra controle via sms.

Met de sms-controle logt u in met uw DigiD-wachtwoord en een code die u ontvangt per sms. De sms'jes die u krijgt, zijn gratis. Met de DigiD app logt u in met een QR-code en een zelfgekozen pincode. Die code is steeds hetzelfde. U ontvangt dus geen sms'jes meer. Dat kan handig zijn als u buiten Nederland woont.

DigiD op Aruba en Curaçao

Woont u op Aruba of Curaçao en hebt u een bsn (burgerservicenummer)? Ook dan kunt u een DigiD aanvragen. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op digid.nl.

Inloggen vanuit het buitenland

Met DigiD kunt u ook buiten Nederland inloggen op Mijn DUO. Soms moet u nog iets regelen voordat u naar het buitenland verhuist.

  • U wilt inloggen met de DigiD app
    Hebt u de DigiD app al? Dan hoeft u niets te doen.
    Hebt u nog geen DigiD app? Dan adviseren we u de app vóór vertrek naar het buitenland te installeren en activeren. Na het installeren stuurt DigiD u een activeringscode. Als u DigiD met sms-controle hebt, ontvangt u de code per sms. Hebt u geen sms-controle, dan krijgt u de activeringscode per brief. De brief wordt verstuurd naar uw Nederlandse woonadres.
  • U wilt inloggen met sms-controle
    Houdt u hetzelfde mobiele nummer? Dan hoeft u niets te doen. U blijft gewoon het sms’je met de inlogcode ontvangen.
    Neemt u een nieuw mobiel nummer? Geef het nieuwe nummer door aan DigiD. Doe dit voordat u uw oude nummer opzegt.
    Hebt u een DigiD zonder sms-controle? Vraag bij DigiD de sms-controle aan. Doe dit voordat u naar het buitenland verhuist.

Formulier

Kunt u niet inloggen op Mijn DUO? Gebruik dan een formulier om uw aanvraag of wijziging door te geven. De verwerkingstijd van een formulier is langer dan een digitale aanvraag.

Onze post weer op papier

Ontvangt u onze berichten digitaal, maar kunt u niet meer inloggen op Mijn DUO? Gebruik het mailformulier als u onze berichten weer per post wilt ontvangen. Vermeld ook uw burgerservicenummer, volledige naam en geboortedatum.

Problemen met inloggen

Hebt u problemen met inloggen? Probeer onderstaande oplossingen.

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten

Bent u uw DigiD-wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? DigiD helpt u verder.

Directe link

Probeer deze directe link om Mijn DUO te openen:

https://mijn.duo.nl/particulier/portaal/dashboard

Cookies wissen of andere browser

Probeer eens uw cookies te wissen of in te loggen via een andere browser.

Privémodus

Gebruikt u Safari op een iPhone of iPad? Zorg er dan voor dat u de privémodus uitzet.

Bij andere browsers werkt Mijn DUO vaak het beste als u de privémodus wel hebt aanstaan. Dat regelt u met de volgende sneltoetsen:

Chrome: Ctrl+ Shift + N
Opera: Ctrl+ Shift + N
Edge: Ctrl + Shift + P

Melding over niet-veilige verbinding

Krijgt u de melding dat een certificaat is verlopen? Dan zijn de certificaten 'domein' en 'intermediair G3' niet automatisch bijgewerkt op uw apparaat. Ga naar pkioverheid.nl en download en installeer alsnog de volgende certificaten:

  • Staat der Nederlanden Organisatie Services CA - G3
  • KPN BV PKIOverheid Organisatie Server CA - G3
Wat u moet weten over Mijn DUO

Berichten van DUO

  • Als u Mijn DUO gaat gebruiken, krijgt u de meeste berichten en betalingsverzoeken voortaan alleen via Mijn DUO. U vindt ze onder 'Mijn berichten'.
  • DUO stuurt u een e-mail als er een nieuw bericht of betalingsverzoek is. Zorg dat het juiste e-mailadres in Mijn DUO staat.
  • U bent verantwoordelijk voor het tijdig openen van uw berichten in Mijn DUO.
  • Wilt u alle post op papier, dan moet u dit aangeven onder ‘Contact’ bij ‘Mijn gegevens’.

DUO en uw gegevens

  • DUO gebruikt en beveiligt uw persoonlijke gegevens zorgvuldig om zijn wettelijke taken uit te voeren. Op duo.nl vindt u meer informatie over privacy.
  • DUO controleert uw gegevens bij andere instanties om ervoor te zorgen dat u krijgt waar u recht op heeft.
  • In geval van misbruik doet DUO aangifte.

Producten aanvragen

  • In Mijn DUO kunt u steeds meer producten van DUO aanvragen en wijzigen.
  • Aanvragen en wijzigingen die u via Mijn DUO doorgeeft, zijn net zo geldig als op papier.
  • Uw DigiD heeft dezelfde waarde als uw handtekening.
Wat vind je van de website?
Verbergen Sluiten

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee