1e afname voorbereiden
Software installeren
Voordat u Facet kunt gebruiken, moet u een systeemcheck doen. Met een systeemcheck examen controleert u of alles goed werkt. Gaat u Facet offline gebruiken, dan moet eerst de FAO-server zijn geïnstalleerd.
Acties vooraf:
- controleren of uw systeem aan de systeemeisen voldoet
 - software downloaden en installeren
 - controleren of de onderwijsniveaus van uw instelling correct in Facet staan
 
Systeemeisen
In de systeemeisen leest u waaraan uw systeem moet voldoen om goed te werken met Facet.
- 
        Systeemeisen Facetpdf, 349kb
 
Installeren software
In het schema ziet u welke software u moet installeren. De software en de handleidingen staan in de beheeromgeving van Facet in het menu 'Downloads' onder 'Facet'. Alleen de beheerder Facet en de FAO-beheerder kunnen ze downloaden.
| Software | Online | Offline | Toelichting | 
|---|---|---|---|
| Bootable client lockdown | ja | ja | Deze beveiligde client wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een (ondersteunde) PC of laptop. | 
| Chromebook afname app | ja
 | 
ja
 | 
Deze afnameclient wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een Chromebook. | 
| MacOS afname app | ja
 | 
ja
 | 
Deze afnameclient wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een Mac OS platform. | 
| PC-app voor Windows/Mac/Linux | ja
 | 
ja
 | 
 Deze app wordt gebruikt door:
  | 
| FAO (ISO) | nee
 | 
ja
 | 
Deze software (ISO) hebt u nodig om de FAO-server te installeren. Na de installatie kunt u offline examens afnemen. | 
Controleren onderwijsniveaus
U kunt een examen of toets alleen inplannen voor de opleidingsniveaus die bij uw instelling zijn vastgelegd in Facet. Daarom moet de afnameplanner de onderwijsniveaus controleren in Facet:
- Ga naar 'Examenbeheer' en kijk onder onder 'Raadplegen kenmerken'.
 - Selecteer in het dropdownmenu de afnamelocatie.
 - De opleidingsniveaus waarvoor een vinkje staat, staan bij deze locatie geregistreerd. Is het overzicht bij uw afnamelocatie niet volledig, neem dan contact met ons op.
 
Contact
U kunt uw vraag telefonisch of per mail stellen.
Mailen
Stel uw vraag via helpdeskfacet@duo.nl. Vermeld daarin uw instellingscode. We beantwoorden uw mail binnen 2 werkdagen.
Bellen
U kunt ons bellen op 050 599 99 25 op werkdagen van 7.30 tot 17.00 uur.