Naar Ov

Studentenreisproduct

Met het studentenreisproduct kunt u gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. U kunt kiezen voor een week- of weekendabonnement.

  1. In het kort
  2. Wanneer reizen
  3. Wisselen
  4. Vergoeding extra reiskosten
  5. Ov-chipkaart kwijt, kapot of verlopen

Wisselen

Als u het studentenreisproduct aanvraagt, kiest u voor een week- of een weekendabonnement. Wilt u later wisselen van abonnement? Dat kan. U regelt dit in Mijn DUO.

Aanvragen

Log in op Mijn DUO om uw abonnement te wijzigen.

Maximaal 2 keer, niet in de zomer

Van 1 mei tot 25 augustus kunt u uw abonnement niet wijzigen. U mag per kalenderjaar maximaal 2 keer wisselen, maar niet 2 keer binnen 2 maanden.

Ophalen

  • Nadat uw aanvraag is verwerkt, staat uw nieuwe abonnement binnen 5 werkdagen klaar.
  • Haal uw abonnement binnen 6 weken op. Gebruik de servicepuntenzoeker om een ophaalautomaat bij u in de buurt te vinden.
  • Meteen nadat u uw nieuwe abonnement hebt opgehaald, kunt u ermee reizen.

Ov-chipkaart kwijt

Ook als u uw persoonlijke ov-chipkaart kwijt bent, kunt u uw abonnement wisselen. U moet eerst uw oude kaart blokkeren en een vervangende kaart aanvragen. Dit regelt u op ov-chipkaart.nl. Daarna kunt uw abonnement wijzigen in Mijn DUO.

Wat vind je van de website?
Verbergen Sluiten

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag beter maken. Help je ons verder? Het duurt ongeveer een minuut.

Ja, ik doe mee